niedziela, 5 lipca 2009

Javarsovia 2009 już za nami

W tym roku po raz pierwszy wybrałem się do Warszawy na Javarsovie. Ponieważ jakiś czas temu w mediach ukazała się informacja, że Panowie z wiejskiej zezwolili łaskawie na sprzedawanie alkoholu w pociągach stwierdziłem, że zamiast spędzić kilka godzin za kierownica przyjemniej będzie czas podróży spędzić np w Warsie przy kuflu ;) Tak więc pobudka po 3 rano, samochodem do Bielska Białej i o 4.55 wyruszam IC Pilsko w kierunku Warszawy. W Katowicach dołącza do mnie Marek Goldmann. Niestety okazało się, że w Warsie sprzedają piwo ale tylko bezalkoholowe. Na szczęście relacja Marka z JavaOne2009 zajęła prawie całą podróż do Warszawy.
Około godziny 9 stawiliśmy się po krótkim spacerze z dworca na Miecznikowa 1. Rejestracja, odebranie gadżetów, przywitanie ze znajomymi i konferencję czas zacząć.
Pierwszy wykład, na który się udałem to Adam Warski i Co jeszcze mogą nam dać anotacje - weryfikacja statyczna.
Jako drugi wybrałem wykład Kuby Kubryńskiego na temat Ciągłej Integracja w procesie wytwarzania oprogramowania.
Trzeci wykład to Paweł Szulc i Apache Wicket.
Wszystkie trzy wykłady oceniam bardzo dobrze. Pomimo tego że od 3 rano byłem na nogach na żadnym z nich nie ziewałem tylko słuchałem z zainteresowaniem.
Po przerwie obiadowej przyszła kolej na warsztaty Coding by example pod patronatem Bartosza Bańkowskiego, Igora Czechowskiego i Szczepana Fabera. Ponieważ byłem wcześniej (na JDD oraz GeeCONie) na wykładach Szczepana stwierdziłem, że nie mogę odpuścić warsztatów. Nie wszyscy uczestnicy przyszli z własnymi laptopami więc można było sprawdzić jak się nam podoba idea programowania w parach. Ja zostałem sparowany z Grześkiem co miało ten plus, że był on gorącym zwolennikiem (co najważniejsze doświadczonym) IntelliJ IDEA a ponieważ od dłuższego czasu posiadam licencję, mogłem podejrzeć kilka skrótów oraz zobaczyć to środowisko w rękach doświadczonego programisty. Chyba muszę więcej czasu poświęcić temu IDE.
Warsztaty były naprawdę na wysokim poziomie - i to nie tylko dlatego, że dostaliśmy po kubku jako pierwsi, którzy skończą ćwiczenie.
Właśnie sobie uświadomiłem, że była to moja pierwsza konferencja, w której uczestniczyłem a jako prelegenta nie było Jacka Laskowskiego.
Niestety nie mogłem uczestniczyć w spotkaniu integracyjnym po konferencji gdyż o 19:38 czekał na mnie już pociąg powrotny, a w nim mała niespodzianka. W wagonie, w którym jechałem jechało około 7 osób z Javarsovii, których wcześniej nie znałem.
Niestety PKP dowiozło mnie na miejsce z 30 minutowym opóźnieniem - tak więc dzień konferencji zakończył się dla mnie po 1 w nocy następnego dnia.
Nie mam porównania z poprzednimi edycjami Javarsovii ale tę oceniam wysoko i bardzo dziękuję kapitule konferencji za ich wkład w to, że Javarsovia wypadła tam znakomicie.

Brak komentarzy: